Головна | Реєстрація | Вхід | RSSВівторок, 19.03.2024, 09:10

Байрацька ЗОШ І-ІІ ступенів

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Українське ділове мовлення. Календар свят

Врахування індивідуальних особливостей (темпераменту) учнів

 Особливості темпераменту дитини

 Дітей із сангвінічним темпераментом характеризують:

Ø     Вони енергійні, активні, довго не витримують одноманітної діяльності,

Ø     здебільшого не сором’язливі, але стримані,

Ø     легко спілкуються,не схильні ображатись,

Ø     користуються повагою ровесників, 

Ø      беруть участь у громадській роботі класу і школи.

   За сприятливих умов виховання ростуть спокійними, в міру рухливими, адекватно реагують на зміну обставин, за несприятливих – виявляють байдужість, безвідповідальність, несамокритичність.

 У роботі з такими дітьми слід враховувати:

 Ø     Сангвініки швидко освоюють правила поведінки й уміння ними керуватися засвоюють легко, але без систематичних вправ швидко втрачають.

Ø     На зауваження дорослих реагують спокійно, не опираючись.

Ø     Такі учні досить комфортно відчувають себе, як при письмовій так і при усній відповіді. Зовнішні фактори їх майже не відволікають.

Ø     Досить відповідальні тривалі справи (наприклад звання старости класу, або керівника по дисципліні)  сангвінікам не слід доручати. Вони проявлять незвичайну активність,  та на протязі місяцю втратять усякій інтерес до цієї роботи. Але з сангвініків вийде  справжній активіст у розважальних культмасових справах, або класний репортер.

Ø     Опитування домашнього завдання слід починати саме з таких учнів. 

Діти холеричного типу  темпераменту характеризуються:

 Ø     Легкою збудливістю почуттів, силою і стійкістю їх у часі.

Ø     Енергійною та різкою поведінкою

Ø     Бурхливо реагують на подразники,важко переключаються на спокійнішу справу

Ø     У колективі прагнуть самостверджуватись

Ø     Люблять організовувати ігри і охоче залучаються до різних видів діяльності

  За правильних умов виховання холерики виявляють активність, наполегливість у роботі,за неправильних – стають неслухняними, запальними, образливими. Покарання, зауваження дорослих діють на них негативно, збуджують, роблять їх грубими, викликають намагання вчинити " на зло”.

 У спілкуванні з такими дітьми потрібно:

Ø     Бути спокійним, доброзичливим, але вимогливим ставленням формувати стриманість.

Ø     При навчанні (особливо на заліку) враховувати те, що такій дитині легше буде відповідати усно, ніж писати все що їй відомо по даному питанню. 

Ø     Пам’ятати, що чим довше йде робота (диктант, контрольна тощо) тим більше холерик зробить помилок.

Ø     Перевірку домашнього завдання також можна починати з холериків, вони навряд розгубляться від. Також холерики не відчувають ніяких труднощів від неочікуваних поточних запитань.

Ø     У опрацюванні нової теми можете сміливо покладатися на їхню активність, якщо зможете заохотити та зацікавити їх. Проте, холерики як швидко запам’ятовують інформацію, так же швидко і забувають її.

 У дітей флегматичного типу  темпераменту :

 Ø    Почуття важко збуджувані, проте тривалі і стійкі.

Ø    Флегматик повільний, неохоче спілкується, часто нехтує тим, що вимагає швидкості, зайвих рухів.

Ø    Уникає доручень, але отримавши їх, виконує бажання, хоч і не поспішаючи, дотримується порядку, організованості.

Ø    Ухиляється від конфліктів, його важко образити, але, вступивши в конфлікт, глибоко переживає, хоч зовні не демонструє цього.

За сприятливих виховних умов такі діти виростають вдумливими, слухняними, організованими, добре сприймають зауваження дорослих, виправляють помилки; за несприятливих – лінивими, байдужими, апатичними, пасивними.

 У спілкуванні з такими дітьми потрібно:

 Ø     Щоб посилити активність флегматиків, їх слід залучати до ігор, спорту

Ø     Надати доручення, які в першу чергу потребують відповідальності та чесності. Тоді учень буде відчувати себе потрібним у колективі.

Ø     Враховувати, що такої дитині краще дати не обмежену часом  письмову відповідь, ніж викликати відповідати усно. В цьому випадку флегматик може почати  з «іншого кінця» питання та його відповідь займе величезну кількість часу.

Ø     Враховувати, що високий темп ставлення запитань збиває з толку таку дитину.

Ø     Не слід активно запитувати таку дитину під час пояснення нової теми. Їй, як нікому іншому потрібен час у оволодінні інформацією, але отриманні знання зберігаються у пам’яті флегматика надовго.

Діти з меланхолічним темпераментом:

Ø     надзвичайно чутливі. Почуття, що легко виникають у них, є міцними й стійкими у часі.

Ø      малоактивні і  швидко втомлюються

Ø     важко пристосовуються до нових обставин

Ø     невпевнені у своїх силах

Ø     часто мають поганий настрій.

  Вчителю у роботі з такими дітьми слід :

 Ø     Підтримувати таку дитину, підбадьорювати. Але не у якому разі не робити акцент на її помилках.  Різке зауваження від вчителя може викликати великі труднощі під час наступної роботи на уроці. 

Ø     Доручити дитині якусь корисну та важливу справу в класі. Меланхоліку просто необхідно відчути себе потрібним у класі.

Ø     Враховувати, переживання дитини. Якщо меланхолік за щось переживає, він не зможе дати повну відповідь на запитання, навіть якщо знає матеріал досконально. Тому має сенс запитати у такого учня, чи згоден він з отриманою оцінкою, або бажає перездати її протягом дня.       

Ø     Враховувати, що меланхоліки побоюючись труднощів, будучи невпевненими у своїх силах, вони губляться при опитуванні, виконанні контрольних робіт, хоч мають знання.

Ø     При опануванні нової теми такі діти сидять мовчки, їм краще слухати, а дома ще раз самим прочитати, вивчити матеріал. Тільки тоді вони будуть впевненні у своїй відповіді, а отриманні знання залишаться у них надовго.

Ø     Перевірку домашнього завдання не слід починати з меланхоліків, вони легко можуть розгубитися. Краще надати їм декілька хвилин для підготовки.

Ø     Враховувати, що такі дітей дуже відволікає шум, та будь яка неспокійна обстановка.

 У природі ніколи не зустрічається «чистого» типу темпераменту. Але один-два з них ярко виражені у кожної дитини. Спробуйте врахувати ці особливості у своїй роботі, правильно роздавати завдання та опиратися на сильні сторони. Це забезпечить ефективність навчання та виховання кожного учня. 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
Освітній портал
Сайт МОН
Всеосвіта

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz